Jansen / Walters | The Decolonization of Knowledge | Buch | 978-1-316-51418-4 | sack.de

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 554 g

Jansen / Walters

The Decolonization of Knowledge


Erscheinungsjahr 2022
ISBN: 978-1-316-51418-4
Verlag: Cambridge University Press

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 554 g

ISBN: 978-1-316-51418-4
Verlag: Cambridge University Press


In 2015, students at the University of Cape Town used the slogan #RhodesMustFall to demand that a monument of Cecil John Rhodes, the empire builder of British South Africa, be removed from the university campus. Soon students at Oxford University called for the removal of a statue of Rhodes from Oriel College. The radical idea of decolonization at the forefront of these student protests continues to be a key element in South African educational institutions as well as those in Europe and North America. This book explores the uptake of decolonization in the institutional curriculum, given the political demands for decolonization on South African campuses, and the generally positive reception of the idea by university leaders. Based on interviews with more than two hundred academic teachers at ten universities, this is an innovative account of how institutions have engaged with, subverted, and transformed the decolonization movement since #RhodesMustFall.

Jansen / Walters The Decolonization of Knowledge jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Acknowledgements; 1. Introduction: the decolonization of knowledge: radical ideas and the settled curriculum; 2. Institutional posturing: the coming of decolonization and the scramble to respond; 3. On the institutionalization of knowledge; 4. The contending meanings of decolonization –and the implications for radical curriculum change; 5. Regulating radical ideas: the role of regulatory agencies; 6. The uptake of decolonization: the case of the humanities and social sciences; 7. The uptake of decolonization: the case of the sciences and engineering; 8. How does a radical curriculum idea travel through institutional life?: new insights into the politics of knowledge; References; Index



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.