Buch, Englisch, 360 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 385 g
Reihe: Routledge Classics
Buch, Englisch, 360 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 385 g
Reihe: Routledge Classics
ISBN: 978-0-415-77161-0
Verlag: Routledge
Fifteen years on from its original publication, this remains a piercing and original analysis of film from a writer and thinker whose influence continues to be felt long after that of the fashionable post-modernists he has always critiqued.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Postmoderne
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
Weitere Infos & Material
IntroductionPart1: 1. Reification and Utopia in Mass Culture 2. Class and Allegory in Contemporary Mass Culture: Dog Day Afternoon as a Political Film 3. Diva and French Socialism 4. 'In the destructive element immerse': Hans-Jurgen Syberberg and Cultural Revolution 5. Historicism in The Shining 6. Allegorizing Hitchcock 7. On Magic Realism in Film Part2: 8. The Existence of Italy Notes Index