Jacko | Morality Management and Situation Ethics | Buch | 978-1-032-16853-1 | sack.de

Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 404 g

Reihe: Routledge Studies in Business Ethics

Jacko

Morality Management and Situation Ethics

Metatheory and Practice
1. Auflage 2024
ISBN: 978-1-032-16853-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)

Metatheory and Practice

Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 404 g

Reihe: Routledge Studies in Business Ethics

ISBN: 978-1-032-16853-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)


This book presents the philosophical assumptions of situation ethics to show the practice of morality management that follows from them. This research comprises theoretical and applied aspects: It is an investigation into metaethics that encompasses strategic and quality management problems. With the example of situation ethics, the book illustrates the role of philosophical investigations and solutions in management theory and practice. It will be of interest to researchers, academics and advanced students in the fields of business and management studies, ethics, quality management and philosophy. Furthermore, this book may be useful for senior executives and politicians charged with negotiating complicated moral quandaries and overseeing the implementation of ethical policies in their organisations and communities.

Jacko Morality Management and Situation Ethics jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction Chapter I. Preliminary Concepts Chapter II: Three Projects of Morality Chapter III: Three Metatheories of Morality Management Chapter IV: Three Tactics of Morality Management Chapter V: Metaethical Dilemmas Chapter VI: Some Moral Hazards Chapter VII: Perspectives for Research Concluding Remarks


Jan Franciszek Jacko is an Associate Professor at the Jagiellonian University in Kraków, Poland. His research interests are rational choice theory, business ethics and applied philosophy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.