Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 360 g
Asian Religions and American Popular Culture
Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 360 g
ISBN: 978-0-19-973861-8
Verlag: Oxford University Press
traditions. Virtual Orientalism shows the evolution of these interactions, from direct engagements with specific individuals, to mediated relations with a conventionalized icon. Visually and psychically compelling, the Oriental Monk becomes for Americans a ''figure of translation'' - a convenient symbol
for alternative spiritualities and modes of being. Through the figure of the non-sexual, solitary Monk, who generously and purposefully shares his wisdom with the West, Asian religiosity is made manageable - psychologically, socially, and politically - for American popular culture.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Hinduismus
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Buddhismus