Buch, Englisch, 240 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
Cultivating the Somebodiness of Students and Educators
Buch, Englisch, 240 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
Reihe: The Teaching for Social Justice Series
ISBN: 978-0-8077-6653-8
Verlag: Teachers College Press
- Outlines an approach to social-emotional learning (SEL) that takes social processes such as stigma, exclusion, and marginalization into account.
- Offers vivid portraits of what dignity-affirming education can be for a variety of settings.
- Contributes to a new vocabulary for seeing educational processes as students experience them.
- Presents rigorous research in a way that is digestible for policymakers, practitioners, and scholars alike.
- Provides a base for emerging study and sets the stage for additional inquiry and research.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens