Buch, Englisch, 197 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 324 g
Buch, Englisch, 197 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 324 g
Reihe: Research and Practice in Applied Linguistics
ISBN: 978-3-319-96474-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Semantik & Pragmatik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Textlinguistik, Diskursanalyse, Stilistik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
Weitere Infos & Material
Part I: An Introduction to Teaching Business Discourse.- Chapter 1. What is Business Discourse Teaching.- Chapter 2. The Future of Business Discourse Teaching.- Chapter 3. Research Methodologies and Business Discourse Teaching.- Part II: Projects & Materials.- Chapter 4. Research and Client-based projects.- Chapter 5. Consultancy-based projects.- Chapter 6. Business Discourse Teaching Materials.- Part III: Business Discourse at the Practice-Classroom Interface.- Chapter 7. Learners and Business Discourse Learning Outcomes.- Chapter 8. Interviews with Business Discourse Teachers.- Chapter 9. Case Studies in Teaching.- Part IV: A Guide to Resources for Business Discourse Teaching.- Chapter 10. A Guide to Resources for Business Discourse Teaching.