Buch, Englisch, 1440 Seiten, Format (B × H): 189 mm x 235 mm, Gewicht: 2103 g
Buch, Englisch, 1440 Seiten, Format (B × H): 189 mm x 235 mm, Gewicht: 2103 g
ISBN: 978-0-470-48128-8
Verlag: John Wiley & Sons
- geschrieben von einem anerkannten Autorenteam, das bereits eine Reihe erfolgreicher Add-ons für die WoW-Community entwickelt hat
- Nachfolger der erfolgreichen 1. Auflage, die als Referenzwerk sowohl für erfahrende Programmierer von Add-ons für WoW als auch für Anfänger in der Add-on-Entwicklung gilt
- erweiterte Ausgabe mit allem Wissenswerten zur neuen Verson 3 von World of Warcraft und dem neuen Add-on "Wrath of the Lich King"
- neue Version von World of Warcraft mit vollständig überarbeiteter Oberfläche und API, die ein Buch mit aktuellen Informationen für Entwickler von Add-ons für dieses Online-Rollenspiel erforderlich gemacht hat
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Introduction.
Part I Learning to Program.
Chapter 1 Programming for World of Warcraft.
Chapter 2 Exploring Lua Basics.
Chapter 3 Basic Functions and Control Structures.
Chapter 4 Working with Tables.
Chapter 5 Advanced Functions and Control Structures.
Chapter 6 Lua Standard Libraries.
Chapter 7 Learning XML.
Part II Programming in World of Warcraft.
Chapter 8 Anatomy of an Addon.
Chapter 9 Working with Frames, Widgets, and Other Graphical Elements.
Chapter 10 Saving Time with Frame Templates.
Chapter 11 Exploring the World of Warcraft API.
Chapter 12 Interacting with Widgets.
Chapter 13 Responding to Game Events.
Chapter 14 Tracking Damage with CombatTracker.
Part III Advanced Addon Techniques 283
Chapter 15 Taking Action with Secure Templates.
Chapter 16 Binding Keys and Clicks to Addon Code.
Chapter 17 Creating Slash Commands.
Chapter 18 Responding to Graphic Updates with OnUpdate.
Chapter 19 Altering Existing Behavior with Function Hooking.
Chapter 20 Creating Custom Graphics.
Chapter 21 Responding to the Combat Log and Threat Information.
Chapter 22 Creating Scroll Frames.
Chapter 23 Creating Dropdown Menus.
Chapter 24 Scanning and Constructing Tooltips.
Chapter 25 Taking Protected Action in Combat.
Chapter 26 Creating Unit Frames with Group Templates.
Part IV Reference.
Chapter 27 API Reference.
Chapter 28 API Categories.
Chapter 29 Widget Reference.
Chapter 30 Events Reference.
Part V Appendixes.
Appendix A Best Practices.
Appendix B Utilizing Addon Libraries.
Appendix C Tracking History Using Version Control Systems.
Appendix D Addon Author Resources.
Index.




