Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 498 g
From Everyday to Global Politics
Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 498 g
Reihe: Food and Identity in a Globalising World
ISBN: 978-3-031-07833-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Ökotrophologie (Ernährungs- und Haushaltswissenschaften)
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Politische Ethnologie, Recht, Organisation, Identität
Weitere Infos & Material
Introduction: Food, nationalism and national identity.- Part I: Unofficial/bottom-up: Nationalism and national identity through food away from the state.- Chapter 1 Everyday creation of the nation.- Chapter 2 When groups participate in defining the nation.- Chapter 3 Consuming nations: the construction of national identities in the food industry.- Part II: Official/top-down: The nation-state, food and nationalism.- Chapter 4 Food and diet in ‘official’ nationalism.- Chapter 5 National food in the International Context I: Gastrodiplomacy.- Chapter 6 National food in the International Context II: Gastronationalism and Populism.- Part III: Food and nationalism/national identity at the global level.- Chapter 7 Norms, ethics, food and nationalism.- Chapter 8 International organisations, food and nationalism.- Conclusion: From Everyday to Global Politics.