Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 417 g
Memes, Martyrs and Avatars
Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 417 g
Reihe: Routledge Studies in New Media and Cyberculture
ISBN: 978-0-367-44553-9
Verlag: Routledge
A carefully curated selection of case studies illustrates topics such as phantom memory; martyrdom; denigration and pornographic recoding; digital games as simulacra; and memes as ‘artification’. Situating the notion of the iconic firmly within contemporary cultures, the author takes a thematic approach to investigate the iconic as an unstable and unfinished phenomenon online as it travels through platforms temporally and spatially.
The book will be an important resource for academics and students in the areas of media and communications, digital culture, cultural studies, visual communication, visual culture, journalism studies and digital humanities.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
1. An Introduction: Digital Icons 2.The Shoe and the American President 3.Martyrdom and the Mobile Phone 4. Tank Man as the Unknown Icon 5.The ‘Jihadi Bride’ as a Media Icon 6. The Iconic Migrant Body 7. The Napalm Girl and Platform Capital 8. Digital Icons – Recombined with Speed in the Digital Age