Iacobucci / Calder | Kellogg on Integrated Marketing | Buch | 978-0-471-20476-3 | sack.de

Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 717 g

Iacobucci / Calder

Kellogg on Integrated Marketing


1. Auflage 2002
ISBN: 978-0-471-20476-3
Verlag: Wiley

Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 717 g

ISBN: 978-0-471-20476-3
Verlag: Wiley


"Kellogg on Integrated Marketing" verbindet zwei aktuelle Strömungen der Marketing Praxis miteinander: Marketing von Massenmarken und One-to-One Relationship Marketing.

Das Buch gibt im ersten Teil einen Überblick über die beiden Ansätze und beschreibt, wie man sie zu einer stärkeren, integrierten und innovativen Marketingmethode kombiniert.

Der zweite Teil vermittelt Tipps und Ratschläge, wie Manager auf spezifische Marketingprobleme reagieren sollten.

Der dritte Teil beschäftigt sich mit Multiplex Marketing, der Zukunft des Datenbankmarketing.

Diskutiert werden u.a. folgende Themenschwerpunkte: Entwickeln von Marken, Ermitteln der Kundenrentabilität, dynamische Preisgestaltung, Kundenakquisition, Kundenkommunikation, Integrieren des Customer Service, Optimieren von Kundenkontakten, Belohnen von Kundentreue und Data Mining für Cross Selling.

Die Kellogg Graduate School of Management gehört international zu den renommiertesten Business Schools für Marketing. Hier geben angesehene Spitzenvertreter dieser Schule erstklassige Marketing-Tipps und -Ratschläge.

"Kellogg on Integrated Marketing" baut auf dem Vorgängerband "Kellogg on Marketing auf und bietet einen innovativen Ansatz für die erfolgreiche Lösung aktueller Marketingprobleme.

Iacobucci / Calder Kellogg on Integrated Marketing jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Foreword: Evolving Marketing and Marketing Communication into the Twenty-First Century (Don E. Schultz).

Chapter 1: Overview of Kellogg on Integrated Marketing (Dawn Iacobucci and Bobby J. Calder).

Chapter 2: What Is Integrated Marketing? (Bobby J. Calder and Edward C. Malthouse).

Chapter 3: The Tao of Customer Loyalty: Getting to "My Brand, My Way"(Tom Collinger).

Chapter 4: Using Interaction Maps to Create Brand Experiences and Relationships (Andrew J. Razeghi and Bobby J. Calder).

Chapter 5: Integrated Marketing and the Consumer Experience (Lisa Fortini-Campbell).

Chapter 6: Strategies for Viral Marketing (Maria Flores Letelier, Charles Spinosa, and Bobby J. Calder).

Chapter 7: Acquiring the Right Customers (Lisa A. Petrison and Paul Wang).

Chapter 8: Database Sub-Segmentation (Edward C. Malthouse).

Chapter 9: Customer Prof itability and Diagnosing a Customer Portfolio (Francis J. Mulhern).

Chapter 10: Decision-Guidance Systems (Nigel Hopkins, Adam Duhachek, and Dawn Iacobucci).

Chapter 11: Scoring Models (Edward C. Malthouse).

Chapter 12: Integrating Marketing and the Web (Eric G. Berggren, Bobby J. Calder, and Richard I. Kolsky).

Chapter 13: An Illustration of Integrated Marketing (Bobby J. Calder).

Chapter 14: Ref lections on Becoming a Great Marketing Organization (Stephen Burnett).

About the Contributors.

Index.


DAWN IACOBUCCI is the Coca-Cola Distinguished Professor of Marketing and Head of the Marketing Department at the University of Arizona in Tucson. She was previously professor of marketing at the Kellogg School of Management, Northwestern University. She also served as editor of and contributor to Kellogg on Marketing (Wiley).

BOBBY CALDER is the Charles H. Kellstadt Distinguished Professor of Marketing and Professor of Psychology at the Kellogg School of Management, Northwestern University. He is Director of Research for the Media Management Center at Northwestern and Codirector of the media MBA program at Kellogg.



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