Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 189 mm x 246 mm, Gewicht: 775 g
Culture, Identity and Power in the Roman Empire
Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 189 mm x 246 mm, Gewicht: 775 g
ISBN: 978-0-415-21284-7
Verlag: Routledge
First published in 1999. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.
Zielgruppe
Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Alte Geschichte & Archäologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
Weitere Infos & Material
Introduction; Essay One: Looking for Culture, Identity and Power; Essay Two: Communicating Culture, Identity and Power; Essay Three: The City of Rome; Essay Four: Élite Culture and the Identity of Empire; Essay Five: Status and Identity in the Roman World; Essay Six: Reading Gender in the Roman World; Essay Seven: Power, Culture and Identity in the Roman Economy; Essay Eight: Urbanism and Urbanization in the Roman World; Essay Nine: Religion in the Roman Empire; Essay Ten: The Language of Dissent; Essay Eleven: Jews and Jewish Communities in the Roman Empire; Essay Twelve: Concepts of Peace