Buch, Englisch, 228 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 354 g
Pop, Youth and Identity in a Postcolonial World
Buch, Englisch, 228 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 354 g
ISBN: 978-0-415-27815-7
Verlag: Routledge
Presenting a new approach to the study of youth culture and popular music, Beyond Subculture re-examines the link between music and subcultures and asks the question; in an ageing world, can pop music still be an automatic metaphor for youth culture?
Using case studies and first-hand interviews with consumer and producers including Noel Gallagher and Talvin Singh, Rupa Huq investigates a series of musically-centred global youth cultures including hip-hop, electronic dance music and bhangra.
With ‘Generation X’ becoming an increasingly redundant term, this book will help students redefine their ideas of youth culture and will be an invaluable addition to their studies.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
Weitere Infos & Material
1. Rethinking Subcultures: a critique for the 21st century
2. Age and culture: Diversifying discourses beyond subculture
3. Theorising youth pop music meanings, production and consumptiopn beyond subcultures
4. World in motion: Bhangra, post-bhangra and Rai as second generation sounds in inauthentic times
5. Deconstructing difference in dance music: subculture and club culture at the turn of the century
6. Selling, selling out or resisting dominant discourses? Rap and the uses of hip hop culture
7. White noise: identity and nation in grunge, Britpop and beyond
8. Conclusion: rethinking youth and pop beyond subculture