Hunt | The Timid Corporation | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 264 Seiten, E-Book

Hunt The Timid Corporation

Why Business is Terrified of Taking Risk
1. Auflage 2003
ISBN: 978-0-470-86430-2
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Why Business is Terrified of Taking Risk

E-Book, Englisch, 264 Seiten, E-Book

ISBN: 978-0-470-86430-2
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This book looks at changing managerial styles in business and the predominance of risk aversion behavior over risk taking behavior. The author explores the various reasons (regulation and media scrutiny among them) that corporations are becoming more timid and analyzes the consequences this could have on the future of innovation and technological development in the business future.

Hunt The Timid Corporation jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements.
Introduction: The Rise of the Cautious Manager.
PART ONE: THE RE-REGULATION OF THE CORPORATION.
The New Dynamic of Regulation.
Self-Regulation: Entrenching Caution.
The Rise of Risk Management.
Managing for Shareholder Value: The New Financial RiskAversion.
PART TWO: A TIMID APPROACH TO MARKETS.
Industry in Defensive Mode.
The New Obsession with the Customer.
The Dumbing-Down of Innovation.
Fear of Growth.
PART THREE: EXPLAINING AND CHALLENGING RISK AVERSION.
A Crisis of Self-Belief.
Conclusion: Challenging the Culture of Risk Aversion.
Bibliography.
Index.


Benjamin Hunt is an independent journalist and researcher. He has written for several national newspapers, including Wall Street Journal and Guardian, and numerous specialist journals. He was a contributor to both the Financial Times Mastering Risk series, where he presented his research into the rise of risk management, and the Financial Times Mastering Management series. He has conducted research for a range of clients in the professional services sector, in business, finance and technology fields.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.