Buch, Englisch, 209 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3019 g
Reihe: Intercultural Reciprocal Learning in Chinese and Western Education
Lessons from the Reciprocal Learning Project
Buch, Englisch, 209 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3019 g
Reihe: Intercultural Reciprocal Learning in Chinese and Western Education
ISBN: 978-3-319-91856-3
Verlag: Springer International Publishing
Discusses impact of the nascent Canada-China school network on teacher knowledge, practice, motivation to participate, and cosmopolitan professional identity
Argues for the promise of reciprocal learning space and presents a model meant to improve the practice of internationally networked PLCs (INPLCs) and enhance the research on INPLCs from a reciprocal learning lens
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Constructing the reciprocal learning space in between.- Chapter 3. What teachers can learn.- Chapter 4. Motivation and professional identity across the border.- Chapter 5. Reflecting on impacts and differences.- Chapter 6. Too early to cheer.- Chapter 7. Conclusion.