E-Book, Englisch, Band 13, 136 Seiten
Reihe: Equity in Higher Education Theory, Policy, and Praxis
Hope Black Women Speaking From Within
1. Auflage 2019
ISBN: 978-1-4331-6048-6
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Essays and Experiences in Higher Education
E-Book, Englisch, Band 13, 136 Seiten
Reihe: Equity in Higher Education Theory, Policy, and Praxis
ISBN: 978-1-4331-6048-6
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
Weitere Infos & Material
Preface – Acknowledgments – Introduction – Kimberly D. Johnson: Black Women Staff in the Academy: Challenges, Sisterhood, and Strategies for Success – Antoinette Bonnie Candia-Bailey: My Sister, Myself: Sociocultural Factors That Affect the Advancement of African-American Women Into Senior-Level Positions – Stephanie L. Krah: Made It to the Adult Table: Being a Black Woman Millennial Leader in Higher Education – Kelly K. Hope: The Invisible Woman: How Institutional Cultures Perpetuate the Marginalization of Black Women – LaToya Rene Robertson: The Contradictions in Higher Education – Courtney Allen: Calling All the Sisters: Sister Circles as a Form of Institutional Responsibility to Black Womyn Collegians – Lytasha Marie Blackwell: Build, Bond, or Break: Sisterhood in the Midst of Individual Transformations – Robin Phelps-Ward/Erin K. Phelps: Sisterly Personal Narratives From Two Black Sisters in the Academy – Kelly K. Hope: Who in the Hell Left the Gate Open – Appendix I: Sample Proposal – Appendix II: Sample Cover Letter – Appendix III: Sample Supervisory Evaluation Form – Contributors.