Buch, Englisch, Band 23, 342 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 650 g
Buch, Englisch, Band 23, 342 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 650 g
Reihe: Communication and Human Values
ISBN: 978-0-7619-0170-9
Verlag: Sage Publications, Inc
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
Weitere Infos & Material
PART ONE: ANALYSIS OF MEDIA, RELIGION, AND CULTURE
Introduction - Stewart M Hoover and Knut Lundby
Setting the Agenda
At the Intersection of Media, Culture, and Religion - Lynn Schofield Clark and Stewart M Hoover
A Bibliographical Essay
Religion and Media in the Construction of Cultures - Robert A White
Technology and Triadic Theories of Mediation - Clifford G Christians
PART TWO: MEDIA, RELIGION, AND CULTURE: CONTEMPORARY SOCIETY
The Re-Enchantment of the World - Graham Murdock
Religion and the Transformations of Modernity
Mass Media as a Site of Resacralization of Contemporary Cultures - Jesús Martín-Barbero
Escape from Time - Gregor Goethals
Ritual Dimensions of Popular Culture
The Dispersed Sacred - Gabriel Bar-Haim
Anomie and the Crisis of Ritual
The Web of Collective Representations - Knut Lundby
PART THREE: MEDIA, RELIGION, AND CULTURE: CHANGING INSTITUTIONS
Changes in Religion in Periods of Media Converegnce - Peter G Horsfield
Media, Meaning and Method in Religious Studies - Chris Arthur
Televangelism - Bobby C Alexander
Redressive Ritual within a Larger Social Drama
Resistance through Mediated Orality - Keyan G Tomaselli and Arnold Shepperson
PART FOUR: MEDIA, RELIGION, AND CULTURE: INDIVIDUAL PRACTICE
Psychologized Religion in a Mediated World - Janice A Peck
A Utopian on Main Street - Claire Hoertz Badaracco
Making Sense of Religion in Television - Alf Linderman
Media and the Construction of the Religious Public Sphere - Stewart M Hoover
Summary Remarks - Knut Lundby and Stewart M Hoover
Mediated Religion