Buch, Englisch, 1112 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2371 g
ISBN: 978-3-319-57411-0
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Marktforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
Data. Experiments in Market Research.- Field Experiments.- Design and Process of Survey Research.- Qualitative Market Research.- Challenges in Conducting International Market Research.- Dealing with Endogeneity: A Nontechnical Guide for Marketing Researchers.- Fusion Modeling.- Managing Data Quality.- Methods. Cluster Analysis.- Finite Mixture Models.- Factor Analysis.- Structural Equation Modeling.- Partial Least Squares Structural Equation Modeling.- Analysis of Variance.- Regression Analysis.- Multilevel Modeling.- Panel Data Analysis.- Logistic Regression and Discriminant Analysis.- Choice-based Conjoint Analysis.- Bayesian Models.- Automated text analysis.- Mediation Analysis in Experimental Research.- Exploiting Data from Quasi-Field Experiments.- Applications. Social Media Tracking.- Market Segmentation.- Measuring Customer Satisfaction and Customer Loyalty.- Assessing the Financial Impact of Brand Equity with Short Time-Series Data.- Measuring Sales Promotion Effectiveness.- Return on Media Models.- Preference Measurement.- Willingness to pay.- Modeling Customer Lifetime Value, Retention, and Churn.