Buch, Englisch, 173 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 246 g
Reihe: Palgrave Studies in Democracy, Innovation, and Entrepreneurship for Growth
The Nordic Model of Manufacturing
Buch, Englisch, 173 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 246 g
Reihe: Palgrave Studies in Democracy, Innovation, and Entrepreneurship for Growth
ISBN: 978-3-319-82456-7
Verlag: Springer International Publishing
Integrating action research, organization studies, and learning and innovation economics, this book provides a more precise understanding of how institutions and cultures at a macro level shape learning practices in a competitive industry.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Arbeitsmarkt
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Automobilindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
Weitere Infos & Material
1.Introductory Chapter.- 2. The financial crisis.- 3. Development of suspension parts project.- 4. Organizational Culture I – the Differentiated perspective.- 5. Culture II - Internal business contradictions.- 6. Facilitative management.- 7. Policy implications of the reindustrialization of advanced economies.- 8. Conclusion