Buch, Englisch, 140 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 323 g
Visuospatial Models of Society in Textbooks and Teaching
Buch, Englisch, 140 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 323 g
Reihe: Palgrave Studies in Educational Media
ISBN: 978-3-031-66865-4
Verlag: Springer International Publishing
This book presents the findings of three studies on the use of diagrams in civic education. The first study presents an international comparison of textbook diagrams promoting national unity in diversity, with examples from ten countries. The second focuses on the depiction of migration in diagrammatic form in German textbooks, The final study was conducted in collaboration with teachers in Swedish social science classrooms, and focuses on teaching comprehension of flow charts and scatterplots. The book will be of interest to scholars of educational media, didactics, the history of education and citizenship education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Staatsbürgerkunde, Staatsbürgerschaft, Zivilgesellschaft
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Connecting the Nation: Diagrams of Unity and Diversity in Civics Textbooks.- Chapter 3: Diagrammatic Othering: The Logics of Visualising Migration in Civic Education Textbooks.- Chapter 4: Teaching Civic Visual Literacy: Four Guiding Principles.- Chapter 5: Diagrams in Civic Education: Understanding Their Spatial Organization, Imagery, and Language.