Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 587 g
Virtual Spaces/Tourist Spaces
Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 587 g
Reihe: Routledge Advances in Sociology
ISBN: 978-0-415-23673-7
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Wirtschaftliche Globalisierung
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Globalisierung, Transformationsprozesse
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Globalisierung
Weitere Infos & Material
Introduction
A) Urban Space as Cyberspace
1. Spaces in Conflict: Postmodern Urbanism and the Production of Online Space Mark Nunes, De Kalb College, Atlanta
2. 'Better than (Real) Life': Cyberspace as Urban Space Gordan Fletcher, Griffith University, Brisbane
3. The Space of Telework. Physical and Virtual Configurations for Remote Work Nicole Morelli, RMIT University, Melbourne
4. Shocked and Re-wired: Internet Users and New York Subjectives Tizziana Terranova, University of East London
5. Actual and Virtual Technological Surveillance: The Implosion of Public and Private Space in Contemporary Los Angeles Andy Wallis King Alfred's University College
6. Telecommunications and the Future of Cities: Debunking the myths Stephen Graham, University of Newcastle upon Tyne
B) Tourist Geography as Virtual Reality
7. Monocultures of Globalization David Holmes, Griffith University, Brisbane
8.Tourism, Virtuality and the Theme Park Michael Ostwald, University of Newcastle, Australia
9. Architectures of Entertainment Brian Morris, Melbourne University
10. Playing Games with Sydney: Marketing Sydney for the 2000 Olympics Gordon Waitt, School of Geosciences, University of Wollongong
11. Resort Curtilages: the Creation of Physical and Psychological Tourism Spaces Peter Spearrit, Monash University and Brian King, VUT University
12. Authentification, commoditization, and the Politics of the Colonial City Gregory Teal, University of Western Sydney