Holliday / Aboshiha / Swan | (En)Countering Native-speakerism | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 222 Seiten, eBook

Reihe: Palgrave Advances in Language and Linguistics

Holliday / Aboshiha / Swan (En)Countering Native-speakerism

Global Perspectives
1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-137-46350-0
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Global Perspectives

E-Book, Englisch, 222 Seiten, eBook

Reihe: Palgrave Advances in Language and Linguistics

ISBN: 978-1-137-46350-0
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



The book addresses the issue of native-speakerism, an ideology based on the assumption that 'native speakers' of English have a special claim to the language itself, through critical qualitative studies of the lived experiences of practising teachers and students in a range of scenarios.

Holliday / Aboshiha / Swan (En)Countering Native-speakerism jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


1;Cover;1
2;Contents;6
3;List of Figures and Tables;8
4;Foreword;9
5;Acknowledgements;13
6;Notes on Contributors;14
7;Introduction;16
8;Part I: Exposing the Ideologies Promoting Native-speakerist Tendencies in ELT;24
8.1;1 Native-speakerism: Taking the Concept Forward and Achieving Cultural Belief;25
8.2;2 Researching Discourses of Culture and Native-speakerism;40
9;Part II: Native-speakerism and Teachers of English;55
9.1;3 Rachel’s Story: Development of a ‘Native Speaker’ English Language Teacher;56
9.2;4 Redefining English Language Teacher Identity;72
9.3;5 The Influence of Native-speakerism on CLIL Teachers in Korea;88
10;Part III: Native-speakerism and Perceptions of Identity;104
10.1;6 The Challenge of Native-speakerism in ELT: Labelling and Categorising;105
10.2;7 Constructing the English Teacher: Discourses of Attachment and Detachment at a Mexican University;121
10.3;8 Interrogating Assumptions of Native-speakerism from the Perspective of Kuwait University English Language Students;136
10.4;9 The Role English Plays in the Construction of Professional Identities in NEST-NNES Bilingual Marriages in Istanbul;153
11;Part IV: Native-speakerism in the Academic Environment;170
11.1;10 The Politics of Remediation: Cultural Disbelief and Non-traditional Students;171
11.2;11 ‘I am not what you think I am’: EFL Undergraduates’ Experience of Academic Writing, Facing Discourses of Formulaic Writing;187
11.3;12 Perceptions of Alternative Research Writing: Conjuring up ‘Nostalgic Modernism’ to Combat the ‘Native English Speaker’ and ‘Non-native English Speaker’ Differentiation amongst TESOL Academics;203
12;Index;219


Adrian Holliday, Canterbury Christ Church University, UK

Ireri Armenta, University of Guanajuato, Mexico
Pamela Aboshiha, Canterbury Christ Church University, UK
Yeonsuk Bae, ELT Practitioner
Anne Swan, ELT Practitioner
Yasemin Oral, ?stanbul University, Turkey
Ayesha Kamal, Independent Scholar
Irasema Mora Pablo, University of Guanajuato, Mexico
Caroline Fell Kurban, MEF University, Turkey
Victoria Odeniyi, University of Leicester, UK
Nasima Yamchi, ELT Practitioner
William M. Sughrua, Universidad Autónoma Benito Juárez de Oaxaca, Mexico



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.