Buch, Englisch, 263 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4602 g
Reihe: The Arts in Higher Education
Buch, Englisch, 263 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4602 g
Reihe: The Arts in Higher Education
ISBN: 978-1-137-56195-4
Verlag: Palgrave Macmillan US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
Introduction; Jessica Hoffmann Davis.- Part I. Challenges.- Chapter 1. Negotiating a Path to the Arts at Harvard; Tiffanie Ting.- Chapter 2. Disciplinary Discord; Rhoda Bernard.- Chapter 3. The Artist-Teacher; G. James Daichendt.- Chapter 4. Nurturing the Intersections of Arts and Non-arts disciplines; Marit Dewhurst.- Part II. Courses.- Chapter 5. Approaching Interdisciplinarity in a School of Art and Design; Adriana Katzew and Aimée Archambault.- Chapter 6. Claiming Creative Space; Courtney Lee Weida.- Chapter 7. Reflecting on the Arts in Urban Schools; Rubén A. Gaztambide-Fernández, Chandni Desai & Traci Scheepstra.- Part III. A Program Then and Now.- Chapter 8. Persuasion and Structure; Jessica Hoffmann Davis.- Chapter 9. Toward a Culture of Solidarity; Steve Seidel.