Exploring Interfaces for Human Development
Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 356 g
ISBN: 978-3-031-17239-7
Verlag: Springer International Publishing
This book explores the interlinkages between copyright and tertiary education regimes, and their complementary roles for sustainable human development. Emphasizing issues that are not addressed in-depth in the existing works, this book employs a new theoretical perspective in order to inform the exploration of the interlinkages through the lens of human development. To this effect, the book adopts the capabilities approach (CA) as an inclusive development framework that is suitable for examining the interfaces among copyright, tertiary education, and human development in Ethiopia.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Gesundheitspädagogik, Umweltpädagogik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
1. Copyright and Tertiary Education in Development Context.- 2. Copyright and Tertiary Education Regimes: Status Quo.- Chapter 3. Frameworks of National Human Development.- 4. Copyright-Related Flexibilities: General Aspects.- 5. Limitations and Exceptions for Education: Quest for Particulars.- 6. Rethinking Copyright and Tertiary Education Regimes: Embracing the CA.- 7. Concluding Remarks and Recommended Reforms.