Buch, Englisch, 174 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 194 g
Buch, Englisch, 174 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 194 g
Reihe: Key Ideas in Media & Cultural Studies
ISBN: 978-0-415-67274-0
Verlag: Routledge
Culture offers students a workable understanding of the category ‘culture’ and explores how the realm of the ‘cultural’ can be practically explored as a way of understanding the world.
Ben Highmore provides a clear and robust defence of the productivity of cultural analysis in a media saturated world, while also instilling a sense of modesty in qualifying what can and can’t be accomplished in the name of cultural analysis.
With extensive examples and case studies throughout, the book demonstrates both the productivity and the limitations in orientating analysis to the cultural.
A thought-provoking and engaging examination, Culture is an ideal introductory text for students of media and cultural studies.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
Weitere Infos & Material
A note to the reader 1. Introduction 2. Landscape 3. A Whole Way of Life 4. Politics 5. Experience 6. Death 7. Two Cheers for Culture? Bibliography