Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 422 g
Toward a Mad-Affirming Approach
Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 422 g
ISBN: 978-1-032-66278-7
Verlag: Taylor & Francis
Zielgruppe
Postgraduate, Professional Practice & Development, and Undergraduate Advanced
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologische Theorie, Psychoanalyse
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikinstrumente Instrumentenunterricht & Lernanleitungen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Introduction: Madness and Distress in Music Education: Toward a Mad-Affirming Approach
Ch. 1 – Just What Is Mad Studies and What Is It Doing in a “Nice” Field Like Music Education?
Ch. 2 – Applying Models from Disability Studies to Experiences of Madness and Distress
Ch. 3 – Conceptualizing and Discussing Mental Health Differences
Ch. 4 – Benefits of Neurodivergence
Ch. 5 – A Question of Visibility: Being “Out” in Music Education
Ch. 6 – How Music (Education) Might Harm
Ch. 7 – How Music (Education) Might Help
Ch. 8 – Abolition and Distress
Conclusion: A Mad-Affirming Music Education
Afterword
Appendix 1 – A Note on Methods
Appendix 2 – A Call for Activism