Buch, Englisch, 278 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 446 g
11th International Conference, ACG 2005, Taipei, Taiwan, September 6-8, 2005. Revised Papers
Buch, Englisch, 278 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 446 g
Reihe: Theoretical Computer Science and General Issues
ISBN: 978-3-540-48887-3
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Zeichen- und Zahlendarstellungen
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Künstliche Intelligenz Wissensbasierte Systeme, Expertensysteme
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Computerspiele, Internetspiele
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Programmierung: Methoden und Allgemeines
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Elektronik Robotik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Logik, formale Sprachen, Automaten
Weitere Infos & Material
Innovative Opening-Book Handling.- Partial Information Endgame Databases.- Automatic Generation of Search Engines.- RSPSA: Enhanced Parameter Optimization in Games.- Similarity Pruning in PrOM Search.- Enhancing Search Efficiency by Using Move Categorization Based on Game Progress in Amazons.- Recognizing Seki in Computer Go.- Move-Pruning Techniques for Monte-Carlo Go.- A Phantom-Go Program.- Dual Lambda Search and Shogi Endgames.- Chunking in Shogi: New Findings.- King Race.- The Graph-History Interaction Problem in Chinese Chess.- A New Family of k-in-a-Row Games.- Exact-Bound Analyzes and Optimal Strategies for Mastermind with a Lie.- Player Modeling, Search Algorithms and Strategies in Multi-player Games.- Solving Probabilistic Combinatorial Games.- On Colored Heap Games of Sumbers.- An Event-Based Pool Physics Simulator.- Optimization of a Billiard Player – Position Play.