How Culture Came to the Wild West
Buch, Englisch, 217 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 445 g
ISBN: 978-1-349-37522-6
Verlag: Palgrave Macmillan US
The book narrates the story of how the school, founded by women pioneers of public education in a Rocky Mountain mining settlement, became the centre and sustaining force of the town's community life from its beginning in the 1870s to the present day.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltschutz, Umwelterhaltung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
Beginnings A House of Many Uses Town and School in a Wilderness A Settlement Takes Hold At High Tide School and Town in the Eighties A School in Crisis The Turbulent Nineties Silverton's Life at Century's End Silverton Enters the 20th Century Public Schooling's Triumph: High School Graduation Looking Backward and Looking Forward