Herbst / Popp | The Perfect Learners' Dictionary (?) | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 333 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm

Reihe: ISSN

Herbst / Popp The Perfect Learners' Dictionary (?)


Nachdruck 2011
ISBN: 978-3-11-094702-1
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 333 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm

Reihe: ISSN

ISBN: 978-3-11-094702-1
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



In der Reihe Lexicographica. Series Maior erscheinen schwerpunktmäßig Monographien und Sammelbände zur Lexikographie und Metalexikographie. Darüber hinaus werden Arbeiten aus dem weiteren Bereich der Lexikologie aufgenommen, sofern sie Ansätze bieten, die einen Beitrag zum Ausbau der theoretischen, methodischen und empirischen Grundlagen von Lexikographie und Metalexikographie leisten. In den seit 1984 erschienenen knapp 150 Bänden spiegeln sich anschaulich die Schwerpunkte und Entwicklungstendenzen der einschlägigen Forschung. Das Spektrum der behandelten Themen reicht von Problemen der Mikro- und Makrostruktur über typologische und wissenschaftsgeschichtliche Aspekte bis hin  zur anwendungsorientierten lexikographischen Dokumentation.

Herbst / Popp The Perfect Learners' Dictionary (?) jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: I. The new generation of English learners' dictionaries: historical background - assessment of specific features - the perspective of the user: Anthony P. Cowie, Learners' dictionaries in a historical and a theoretical perspective. - Flor Aarts, Syntactic information in OALD5, LDOCE3, COBUILD2 and CIDE. - Michael Klotz, Word complementation in English learners' dictionaries: A quantitive study of CIDE, COBUILD2, LDOCE3 and OALD5. - Gabriele Stein, Exemplification in EFL dictionaries. - Robert F. Ilson, The treatment of meaning in learners' dictionaries - and others. - Henri Béjoint, Compound nouns in learners' dictionaries. - Brigitta Mittmann, The treatment of collocations in OALD5, LDOCE3, COBUILD2 and CIDE. - Paul Bogaards, Access structures of learners' dictionaries. - Kerstin Popp, Lexical units, suffixation, suffixes in OALD5, LDOCE3, COBUILD2 and CIDE. - David Heath, The treatment of international varieties. - John Ayto, Lexical evolution and learners' dictionaries. - Klaus-Dieter Barnickel, Political correctness in learners' dictionaries. - André Moulin, The Advanced Learners' Dictionary: syntax cum semantics. - Gisela Böhner, Classroom experience with the new dictionaries: OALD5, LDOCE3, COBUILD2, CIDE. - Burkhard Dammann, Teacher's demands on learners' dictionaries. - II. Learners' dictionaries - other dictionaries: Franz-Josef Hausmann, Semiotaxis and learners' dictionaries. - Jonathan Crowther, Encyclopedic learners' dictionaries. - Dieter Götz, On some differences between English and German (with respect to lexicography). - Thomas Herbst, The English Valency Dictionary: linguistic theory and user-friendliness. - III. Dictionaries - corpora - perspectives: Della Summers, Coverage of spoken English in relation to learners' dictionaries, especially the 'Longman Dictionary of Contemporary English'. - Rosamund Moon, Needless and haystacks, idioms and corpora: gaining insight into idioms, using corpus analysis. - Jan Svartvik, Corpora and dictionaries. - Geoffrey Leech/Hillary Nessi, Moving towards perfection: the learners' (electronic) dictionary of the future.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.