E-Book, Englisch, Band 53, 240 Seiten
Reihe: Religion and Society
E-Book, Englisch, Band 53, 240 Seiten
Reihe: Religion and Society
ISBN: 978-3-11-027048-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Zielgruppe
Academics, Libraries, Institutes
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religion & Kultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionssoziologie und -psychologie, Spiritualität, Mystik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
Weitere Infos & Material
1;1 Introduction: Social Media and Religious Change;9
2;2 Media and the Sacred: An Evaluation of the ‘Strong Program’ within Cultural Sociology;23
3;3 Christianity, Secularism and Religious Diversity in the British Media;45
4;4 Religion for a Postsecular Society? Discourses of Gender, Religion and Secularity in the Reception of BBC2’s The Monastery and The Convent;67
5;5 Paradise Lost? Islamophobia, Post-liberalism and the Dismantling of State Multiculturalism in the Netherlands: The Role of Mass and Social Media;87
6;6 Modern-day Martyrs: Fans’ Online Reconstruction of Celebrities as Divine;111
7;7 Radical Islam, Globalisation and Social Media: Martyrdom Videos on the Internet;129
8;8 Grassroots Religion: Facebook and Offline Post-Denominational Judaism;151
9;9 Truck Stops and Fashion Shows: A Case Study of the Discursive Performance of Evangelical Christian Group Affiliation on YouTube;173
10;10 Bounded Religious Communities’ Management of the Challenge of New Media: Baha’í Negotiation with the Internet;193
11;11 Life, Death and Everyday Experience of Social Media;209
12;12 List of Contributors;227
13;Index;231