Hendry | Engendering Curriculum History | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 272 Seiten

Reihe: Studies in Curriculum Theory Series

Hendry Engendering Curriculum History


Erscheinungsjahr 2011
ISBN: 978-1-136-88159-6
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 272 Seiten

Reihe: Studies in Curriculum Theory Series

ISBN: 978-1-136-88159-6
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



How can curriculum history be re-envisioned from a feminist, poststructuralist perspective? Engendering Curriculum History disrupts dominant notions of history as linear, as inevitable progress, and as embedded in the individual. This conversation requires a history that seeks re-memberance not representation, reflexivity not linearity, and responsibility not truth. Rejecting a compensatory approach to rewriting history, which leaves dominant historical categories and periodization intact, Hendry examines how the narrative structures of curriculum histories are implicated in the construction of gendered subjects. Five central chapters take up a particular discourse (wisdom, the body, colonization, progressivism and pragmatism) to excavate the subject identities made possible across time and space. Curriculum history is understood as an emergent, not a finished, process – as an unending dialogue that creates spaces for conversation in which multiple, conflicting, paradoxical and contradictory interpretations can be generated as a means to stimulate more questions, not grand narratives.

Hendry Engendering Curriculum History jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface

Acknowledgements

1. Introduction

2: Engendering Curriculum History

3. Imaging Curriculum

4. Embodying Curriculum

5. Decolonizing Curriculum

6. Unsettling Curriculum

7. Experiencing Curriculum

8. The Future of the Past

Endnotes

References

Index


Petra Munro Hendry is St. Bernard Chapter of the LSU Alumni Endowed Professor, College of Education, Louisiana State University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.