Buch, Englisch, 191 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 341 g
Reihe: Management for Professionals
Case Studies, Best Practices and Industry Insights
Buch, Englisch, 191 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 341 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-030-46987-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Einkauf, Logistik, Supply-Chain-Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Total Revenue Management (TRM).- Chapter 2 Pricing Elements and Price Elasticity.- Chapter 3 Pricing as Part of the Corporate Strategy.- Chapter 4 Pricing Strategies.- Chapter 5 Supply Chain Management and Distribution Channels.- Chapter 6 Value Drivers in Revenue Management.- Chapter 7 Audits as Tool to evaluate Value.- Chapter 8 TRM for Services.- Chapter 9 Creating the Value Proposition.- Chapter 10 TRM in companies with financial Difficulties.- Chapter 11 Pricing in the Automotive Industry.- Chapter 12 Pricing in the Hospitality Industry.- Chapter 13 Pricing in the Aviation Industry.- Chapter 14 Pricing in the Healthcare Sector.- Chapter 15 Pricing Strategy in the Beer Industry.- Chapter 16 Outlook: Full Revenue Management (FRM).- Glossary.- Index.