E-Book, Englisch, 332 Seiten
Heffernan Ghouls, Gimmicks, and Gold
1. Auflage 2004
ISBN: 978-0-8223-8555-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Horror Films and the American Movie Business, 1953–1968
E-Book, Englisch, 332 Seiten
ISBN: 978-0-8223-8555-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
The history of horror films and the horror film industry in the 1950s and 1960s.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterleitung, Theatermanagement
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterregie, Theaterproduktion
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
Weitere Infos & Material
Acknowledgments vii
Introduction 1
1 Horror in Three Dimensions: House of Wax and Creature from the Black Lagoon 16
2 The Color of Blood: Hammer Films and Curse of Frankenstein 43
3 “Look into the Hypnotic Eye!”: Exhibitor Financing and Distributor Hype in Fifties Horror Cinema 63
4 “A Sissified Bela Lugosi”: Vincent Price, William Castle, and AIP’s Poe Adaptations 90
5 Grind House or Art House?: Astor Pictures and Peeping Tom 113
6 American International Goes International: New Markets, Runaway Productions, and Black Sabbath 134
7 Television Syndication and the Birth of the “Orphans”: Horror Films in the Local TV Market 154
8 Demon Children and the Birth of Adult Horror: William Castle, Roman Polanski, and Rosemary’s Baby 180
9 Family Monsters and Urban Matinees: Continental Distributing and Night of the Living Dead 202
Conclusion: The Horror Film in the New Hollywood 221
Appendix: Feature Film Packages in Television Syndication, 1955-1968 229
Notes 263
Bibliography 295
Index 305