Buch, Englisch, 356 Seiten, GB, Format (B × H): 164 mm x 237 mm, Gewicht: 721 g
Buch, Englisch, 356 Seiten, GB, Format (B × H): 164 mm x 237 mm, Gewicht: 721 g
ISBN: 978-0-88937-297-9
Verlag: Hogrefe Publishing
This book covers current theoretical, psychometric, and practical issues related to the assessment of competencies in educational and vocational settings. Leading researchers from around the world contribute their expertise from different research fields. The book provides theoretical perspectives on the concept of competencies in educational and vocational contexts, as well as on developmental models. It deals with item writing and psychometric models for assessing and explaining competencies, and addresses practical issues such as test construction, computer-based assessment, and the implementation of assessment tools.
Zielgruppe
Educational psychologists, assessment developers, policy-makers, teachers.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Schulpädagogik
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie