Harsch / Pant / Köller | Calibrating Standards-based Assessment Tasks for English as a First Foreign Language | Buch | 978-3-8309-2299-5 | sack.de

Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 235 mm

Harsch / Pant / Köller

Calibrating Standards-based Assessment Tasks for English as a First Foreign Language

Standard-setting Procedures in Germany
1. Auflage 2010
ISBN: 978-3-8309-2299-5
Verlag: Waxmann

Standard-setting Procedures in Germany

Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 235 mm

ISBN: 978-3-8309-2299-5
Verlag: Waxmann


This report is the second in a multi-part technical report series describing the development, calibration and validation of standards-based tests for English as a first foreign language at the Institute for Educational Progress (Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen, IQB) in Berlin, Germany. It details the empirical basis of the calibration of the test item pool and criterion-referenced standard-setting procedures. The aim is to make transparent the decisions, methods and procedures which led to the setting of cut-scores in alignment with the National Educational Standards (NES) (i.e., the Länderübergreifende Bildungsstandards) and the Common European Framework of Reference for Languages (CEF) for English as a first foreign language. Standards were set for the lower secondary school level of Hauptschulabschluss and Mittlerer Bildungsabschluss.
This second report describes the process of relating the standards-based proficiency tests to the CEF levels, delineating the purpose of the tests, the aims of the standard-setting procedures, the rationale of the chosen procedures, and the use of the Manual for Linking Language Examinations to the CEF. This is followed by a detailed description of the two standard-setting methods employed, the Bookmark method and the computer-assisted Criterion Mapping method—developed and implemented by the Berkeley Evaluation and Assessment Research (BEAR) Center, University of California. This volume provides information on how the standard-setting sessions were conducted in collaboration with BEAR Center, and describes procedures, data gathering, and issues and problems which arose during the course of the study. The report concludes with a synthesis of the standard-setting study’s results, and discusses the implications of how these results are reported and presented to stakeholders and policy makers.

Harsch / Pant / Köller Calibrating Standards-based Assessment Tasks for English as a First Foreign Language jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Köller, Olaf
Olaf Köller, geb. 1963, studierte Psychologie an der Universität Kiel. Nach Abschluß des Studiums arbeitete er zunächst am Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften in Kiel und wechselte dann an das Max-Planck-Institut für Bildungsforschung in Berlin, wo er bis 2002 zunächst als wissenschaftlicher Mitarbeiter, später als Forschungsgruppenleiter (C3) tätig war. Im Jahr 2002 den Lehrstuhl für Pädagogische Psychologie (C4) an der Universität Erlangen-Nürnberg. 2004 wurde Olaf Köller Gründungsdirektor des Instituts zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen (IQB) und Professor (C4) für Empirische Bildungsforschung an der Humboldt-Universität zu Berlin. Nach fünfjähriger Tätigkeit wechselte er im Herbst 2009 an das Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften. Dort ist er aktuell Leiter der Abteilung Erziehungswissenschaft und Pädagogisch-Psychologische Methodenlehre. Gleichzeitig hält er eine Professur (W3) für Empirische Bildungsforschung an der CAU. Seine Forschungsinteressen liegen im Bereich der Lehr-Lern-Forschung.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.