Hansen / Gräber / Lang | Crossing Boundaries in Science Teacher Education | Buch | 978-3-8309-2595-8 | sack.de

Buch, Englisch, 240 Seiten, PB, Format (B × H): 148 mm x 210 mm

Hansen / Gräber / Lang

Crossing Boundaries in Science Teacher Education


Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-3-8309-2595-8
Verlag: Waxmann

Buch, Englisch, 240 Seiten, PB, Format (B × H): 148 mm x 210 mm

ISBN: 978-3-8309-2595-8
Verlag: Waxmann


This book is based on the European Comenius project CROSSNET with eight case studies about innovation and science teacher education in six European countries. Guiding questions were how teachers, policy makers and teacher educators collaborate in the process of change and how local background projects respond to opportunities for the exchange of experiences and reflection in terms of a common theoretical framework of boundary crossing. The case studies were conducted by local coordinators and contracted teachers. They are supplemented by a cross-case analysis of common and distinct features in the projects and an essay about the relationship between boundary crossing, transformative learning and curriculum theory. Main outcomes are about school-based reform and collaboration for science education.

Hansen / Gräber / Lang Crossing Boundaries in Science Teacher Education jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.