Buch, Englisch, 269 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 483 g
Buch, Englisch, 269 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 483 g
Reihe: Pop Music, Culture and Identity
ISBN: 978-3-030-18098-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
Weitere Infos & Material
Introduction; Nick Braae and Kai Arne Hansen.- Section I: Broad Strokes.- 1. Scratching the Surface: Texts and Textures in Music Studies—or, Musicology without Music; Kyle Devine.- 2. From Music Analysis to Narrative Reading: A Case Study of Recorded Popular Song; Alex C. Harden.- 3. Kristeva and Popular Music; Nathan Wiseman-Trowse.- 4. The Shape of the Voice: Analyzing Vocal Gestures in Irish Traditional Music and Popular Song; Bláithín Duggan.- 5. It’s a Dark Philosophy: The Weeknd, Intermediality, and the Aestheticization of Provocative Themes; Kai Arne Hansen.- Section II: Second Takes.- 6. Treating Cultural Trauma with Music: The Representation of War in the Music of Bruce Springsteen; Susanna Välimäki.- 7. Linear Temporality in Popular Song; Nick Braae.- 8. “To Prepare a Face to Meet the Faces that you Meet”: The Instrumental Retrowave Persona; Andrei Sora.- 9. Electric Affinities: Wagner, Hendrix, and the Thingness of Sound; Erik Steinskog.- Section III: Entanglements.- 10. Timbre, Genre, and Polystylism in Video Game Music; Megan Lavengood.- 11. A Musical Exploration of Incongruity and its Humorous Effects; Ragnhild Brøvig-Hanssen.- 12. The Empowerment of the Listener in Kendrick Lamar’s “Backseat Freestyle”; Steven Gamble.- 13. Psychedelic Ways of Listening: A Gothic Case Study; Claire Rebecca Bannister.- 14. Taken by Strum: Ukulele Jamming as Musical Experience; Matthew Bannister.- Afterword; Allan F. Moore.