Hanscomb | Critical Thinking: The Basics | Buch | 978-1-138-82623-6 | sack.de

Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 363 g

Reihe: The Basics

Hanscomb

Critical Thinking: The Basics


1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-138-82623-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 363 g

Reihe: The Basics

ISBN: 978-1-138-82623-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd


Critical Thinking: The Basics is an accessible and engaging introduction to the field of critical thinking, drawing on philosophy, communication and psychology. Emphasising its relevance to decision making (in personal, professional and civic life), academic literacy and personal development, this book supports the reader in understanding and developing the knowledge and skills needed to avoid poor reasoning, reconstruct and evaluate arguments, and engage constructively in dialogues.

Topics covered include:

- the relationship between critical thinking, emotions and the psychology of persuasion

- the role of character dispositions such as open-mindedness, courage and perseverance

- argument identification and reconstruction

- fallacies and argument evaluation.

With discussion questions/exercises and suggestions for further reading at the end of each main chapter, this book is an essential read for students approaching the field of critical thinking for the first time, and for the general reader wanting to improving their thinking skills and decision making abilities.

Hanscomb Critical Thinking: The Basics jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: Waking up to bad arguments

Chapter 1: Rationality, biases and emotions

Chapter 2: Critical Thinking and Dispositions

Chapter 3: Arguments and argument reconstruction

Chapter 4: Argument forms and fallacies

Chapter 5: Arguments referring to expertise, power, and message source

Chapter 6: Causal arguments, generalisation, arguments from consequences and slippery slope arguments.

Chapter 7: Arguments from analogy

Chapter 8: Further fallacies

Conclusion

Glossary

References


Stuart Hanscomb is a lecturer in Philosophy & Communicationat the School of Interdisciplinary Studies, University of Glasgow, UK



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.