Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 284 g
How Young Indians are Disrupting the World's Largest Democracy
Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 284 g
ISBN: 978-0-367-78762-2
Verlag: Routledge
India’s millennial generation, coming of age post-1991, have grown up in a world of opportunity and relative abundance. Many institutions – family, marriage, workplace, and brands – are being disrupted. Great tension exists as a new generation breaks barriers and seeks to find its place. This book captures an important, transformative moment in India’s development. It includes interviews with young Indians who articulate both their optimism and the struggle to find relevant new identities. Managers and recruiters speak about the changes in the workplace and the challenges and opportunities of harnessing India’s so-called demographic dividend. Entrepreneurs, brand owners and marketers discuss the role of brands in cementing identities in a world changing rapidly where loyalty has little meaning.
Midnight’s Grandchildren explains for a business audience the significance of the arrival in the workforce of a generation of millennials as both disruptors of the old order and engine of India’s future economic potential. It is of use for professionals and educators wanting to engage this vitally important group of young people.
Zielgruppe
Postgraduate, Professional, and Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Arbeitsmarkt
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Regional- und Städtische Wirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
Weitere Infos & Material
Introduction
Chapter 1: Moments of transformation
Chapter 2: Why India matters
Chapter 3: Tradition versus modernity
Chapter 4: Midnight’s Grandchildren
Chapter 5: Millennials in the workplace
Chapter 6: Brands that capture the millennial mindset
Chapter 7: New realities making it on screen
Chapter 8: Conclusion