Buch, Englisch, 267 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 371 g
Reihe: Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy
Buch, Englisch, 267 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 371 g
Reihe: Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy
ISBN: 978-3-030-21149-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Menschenrechte, Bürgerrechte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Konflikt- und Friedensforschung, Rüstungskontrolle, Abrüstung
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Politische Ethnologie, Recht, Organisation, Identität
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Politische Soziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Friedens- und Konfliktforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Citizenship and citizenship education in Northern Ireland and Israel.- Chapter 3. Young people's rights to, in and through education.- Chapter 4. Representing the minority: Curriculum in divided societies.- Chapter 5. Dealing with difference: Pedagogy in divided societies.- Chapter 6. Looking to the (divided) future: Preparing young people for life in divided societies.- Chapter 7. Conclusion