Buch, Englisch, 138 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 382 g
Buch, Englisch, 138 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 382 g
Reihe: Routledge Religion in Contemporary Asia Series
ISBN: 978-0-415-52185-7
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
Weitere Infos & Material
Introduction: Understanding Digital Culture and Religion in/of Asia 1. Digital Christianity in Korea: Practical Affects and Additive Religion 2. Religion as moral infrastructure: The practice of neo-Shintoism in Japan 3. Religion as propaganda: The Falun Gong’s Info-War 4. New Media Islam in Southeast Asia 5. Hyper-Real Religions in Asia: Beyond popular culture and popular religion 6. Religion for Millennials: The Prospect of Religious Life and Identity in the New Asian Century 7. In lieu of a conclusion