Buch, Englisch, 424 Seiten, Format (B × H): 180 mm x 249 mm, Gewicht: 1000 g
Buch, Englisch, 424 Seiten, Format (B × H): 180 mm x 249 mm, Gewicht: 1000 g
ISBN: 978-1-107-04270-4
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Einzelne Komponisten und Musiker
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Romantik (ca. 1830-1900)
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
Weitere Infos & Material
Foreword Michael Musgrave; 1. Brahms in the home: an introduction Katy Hamilton and Natasha Loges; 2. The Joachim quartet concerts at the Berlin Sing-Akademie: Mendelssohnian Geselligkeit in Wilhelmine Germany Robert Eshbach; 3. Domesticity in Brahms's string sextets, Opp. 18 and 36 Marie Sumner Lott; 4. Where was the home of Brahms's piano works? Katrin Eich; 5. Main and shadowy existence(s): works and arrangements in the oeuvre of Johannes Brahms Michael Struck; 6. Brahms arranges his symphonies Robert Pascall; 7. At the piano with Joseph and Johannes: Joachim's overtures in Brahms's circle Valerie Woodring Goertzen; 8. Brahms and his arrangers Helen Paskins, Katy Hamilton and Natasha Loges; 9. Brahms in the Wittgenstein homes: a memoir and letters Styra Avins; 10. The construction of gender and mores in Brahms's Mädchenlieder Heather Platt; 11. Music inside the home and outside the box: Brahms's vocal quartets in context Katy Hamilton; 12. The limits of the Lied: Brahms's Magelone-Romanzen Op. 33 Natasha Loges; 13. Being (like) Brahms: emulation and ideology in late nineteenth-century Hausmusik Markus Böggemann; 14. The cultural dialectics of chamber music: Adorno and the visual-acoustic imaginary of Bildung Richard Leppert.