Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 237 g
A Cultural Perspective: A Special Issue of the Peabody Journal of Education
Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 237 g
ISBN: 978-0-8058-9836-1
Verlag: Routledge
This special issue looks at the constantly changing face of education in the world today. Topics covered include educational values, cross-cultural studies, leadership, social impacts, and the role of technology in education.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein E-Learning
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
Volume 73, Number 2, 1998.
Contents: P. Hallinger,K. Leithwood, Editors' Introduction. K. Cheng, Can Education Values Be Borrowed? Looking Into Cultural Differences. K. Leithwood, D.L. Duke, Mapping the Conceptual Terrain of Leadership: A Critical Point of Departure for Cross-Cultural Studies. R.H. Heck, Conceptual and Methodological Issues in Investigating Principal Leadership. A. Walker, T. Quong, Valuing Differences: Strategies for Dealing With the Tensions of Educational Leadership in a Global Society. K. Wong, Culture and Moral Leadership in Education. K. Leithwood, Unseen Forces: The Impact of Social Culture on School Leadership.