Lessons from the Aviation Industry When Dealing with Error
Buch, Englisch, 191 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 232 mm, Gewicht: 300 g
ISBN: 978-1-349-44655-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Technische Wissenschaften Bauingenieurwesen Verkehrsingenieurwesen, Verkehrsplanung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
Weitere Infos & Material
Introduction: Why Errors Matter PART I Case 1: New England Air (NE) 248 Too Scared to Ask Case 2: Japan Airlines (JAL) 8054 Hope Replaces Action Case 3: Birgenair 301 Authority and Mental Framing Case 4: KLM 4805 The Pressure of the Captain's Mood Case 5: United Airlines 173 Silent Power Case 6: Avianca 052 Encouragement is not Empowerment PART II Crew Resource Management Transforming the Captain's Position – but Preserving the Hierarchical Structure Surprising Side Effects Led to a Breakthrough PART III Case 7: United Airlines 811 Copilot Takes Charge Case 8: United Airlines 232 Flexible Team Enhancement Case 9: Successful Error Detection and Correction Copilot Overrules Captain Case 10: Czar 52 Limits of CRM