How to Lead More Effectively Through Good Listening Skills
Buch, Englisch, 55 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm
Reihe: essentials
ISBN: 978-3-662-67623-3
Verlag: Springer
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Coaching, Training, Supervision
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Why good listening is so important for is so important for managers.- 2. What good listening means in concrete terms.- 3. How managers implement good listening in their daily practice.- 4. How to listen well in the home office and in online meetings can succeed.- 5. How organizations can be designed Are designed in a way that favors listening.- How organizations can be designed Are designed in a way that favors listening.- References.