Habib | Learning and Teaching British Values | Buch | 978-3-319-86850-9 | sack.de

Buch, Englisch, 173 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2554 g

Habib

Learning and Teaching British Values

Policies and Perspectives on British Identities
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-319-86850-9
Verlag: Springer International Publishing

Policies and Perspectives on British Identities

Buch, Englisch, 173 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2554 g

ISBN: 978-3-319-86850-9
Verlag: Springer International Publishing


This book engages with important debates about multicultural British identities at a time when schools are expected to promote Fundamental British Values. It provides valuable insight into the need to investigate fluid and evolving identities in the classroom. What are the implications of Britishness exploration on young people’s relationships with and within multicultural Britain? What are the complexities of teaching and learning Britishness?  Emphasis on student voice, respectful and caring dialogue, and collaborative communication can lead to meaningful reflections.  Teachers often require guidance though when teaching about multicultural Britain. The book argues that when students have safe spaces to share stories, schools can become critical sites of opportunity for reflection, resistance and hopeful futures. 

Foreword by Professor Vini Lander

Habib Learning and Teaching British Values jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Researching Education in Multicultural London.- Chapter 3. The Pedagogical is Political.- Chapter 4. Trainee Teachers ‘Unravel, Criticise and Re-imagine’ British Values.- Chapter 5. Learning and Teaching about Britishness.- Chapter 6. Students and Teachers need Critical Pedagogy.- Chapter 7. Local and Global Belongings.- Chapter 8. Conclusions and Recommendations.


Sadia Habib is an independent researcher, and completed her PhD at Goldsmiths, University of London, UK. She has experience teaching 11-18 year old students in multicultural schools and colleges in the UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.