Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 530 g
How to Partner with Startups to Create Value
Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 530 g
ISBN: 978-1-3986-1694-3
Verlag: Kogan Page
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskooperationen, Joint Ventures
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
Weitere Infos & Material
- Section - ONE: Exploring Venture Clienting;
- Chapter - 01: Introduction;
- Chapter - 02: The history of corporate venturing – the path to Venture Clienting;
- Chapter - 03: The corporate venturing toolbox – the Swiss Army knife of corporate innovation;
- Chapter - 04: Venture Clienting – defining the concept;
- Section - TWO: Venture Clienting in action;
- Chapter - 05: Laying the groundwork with strategy;
- Chapter - 06: The basics – organization, infrastructure, communication;
- Chapter - 07: The process;
- Chapter - 08: Enabling processes;
- Chapter - 09: Governance and control;
- Chapter - 10: Culture and stakeholder management;
- Section - THREE: Challenges, solutions and possibilities;
- Chapter - 11: Challenges and solutions – overcoming the hurdles of Venture Clienting;
- Chapter - 12: The future – trends and predictions in Venture Clienting;
- Chapter - 13: Closing thoughts – the future of corporate innovation and strategic consideration;