Gutierrez-Mangado / Gallardo-del-Puerto / Martínez-Adrián | Cross-Linguistic Influence: From Empirical Evidence to Classroom Practice | Buch | 978-3-030-22065-5 | sack.de

Buch, Englisch, 265 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 606 g

Reihe: Second Language Learning and Teaching

Gutierrez-Mangado / Gallardo-del-Puerto / Martínez-Adrián

Cross-Linguistic Influence: From Empirical Evidence to Classroom Practice


1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-030-22065-5
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 265 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 606 g

Reihe: Second Language Learning and Teaching

ISBN: 978-3-030-22065-5
Verlag: Springer International Publishing


This book presents the latest research in various areas of cross-linguistic influence (CLI), providing educators with insights into how previously learned languages influence the learning of an additional language at different levels, such as phonetics/phonology, morphosyntax, vocabulary, pragmatics, writing style and learning context. While the majority of the chapters have English as the target language, one investigates the acquisition of French. The L1s of the learners include Arabic, Basque, Catalan, Chinese, Czech, Danish, Finnish, Galician, Georgian, German, Norwegian, Polish, Russian, Spanish and Swedish. Each chapter ends with a reflection on possible pedagogical implications of the findings and offers recommendations on how to make the most of cross-linguistic influence in the classroom.

Gutierrez-Mangado / Gallardo-del-Puerto / Martínez-Adrián Cross-Linguistic Influence: From Empirical Evidence to Classroom Practice jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Cross-linguistic Influence in Second Language Speech: Implications for Learning and Teaching.- A Preliminary Study on the Nature and Impact of Phonological and Orthographic Transfer in the Language of Bilingual Speakers of Spanish and Galician When Communicating in English.- CLI in Lexical Accessibility.- Cross Linguistic Influence at the Level of Word Order in L3 English by L1 Georgian/L2 Russian Speakers.- Didactic Challenges in the Multilingual Classroom - The Case of French as a Foreign Language.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.