Buch, Englisch, 367 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 635 g
Reihe: Music since 1900
Buch, Englisch, 367 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 635 g
Reihe: Music since 1900
ISBN: 978-1-107-56609-5
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Alte Musik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Klassische Musik des 20./21. Jahrhunderts
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Installations-, Aktions-, Computer- und Videokunst
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Einzelne Komponisten und Musiker
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Physiotherapie, Physikalische Therapie Ergotherapie, Kreativtherapie (z. B. Kunst, Musik, Theater)
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Musicals
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikkritik
Weitere Infos & Material
Introduction Julian Johnson and Erling E. Guldbrandsen; Part I. Rethinking Modernism: 1. The lure of the sublime: revisiting the modernist project Susan McClary; 2. Return of the repressed: particularity in early and late modernism Julian Johnson; 3. Expressionism revisited: modernism beyond the twentieth century Arnold Whittall; 4. Erik Bergman, cosmopolitanism and the transformation of musical geography Björn Heile; 5. Sharing a stage: the growing proximity between modernism and popular music David Metzer; Part II. Rewriting Modernism: 6. Ritual and Eros in James Dillon's Come live with me Michael Cherlin; 7. Montage in modernity: scattered fragments, dynamic fragments Jean-Paul Olive; 8. Transformations of appearance: suddenness and the modernist fragment Marion Hestholm; 9. Rethinking Boulez: schemes, logics and paradigms of musical modernity Edward Campbell; 10. Remembrance and prognosis in the music of György Ligeti Peter Edwards; 11. Valentin Silvestrov and the symphonic monument in ruins Samuel Wilson; Part III. Replaying Modernism: 12. Playing with transformations: Boulez's Improvisation III sur Mallarmé Erling E. Guldbrandsen; 13. Performance as critique Arnulf Christian Mattes; 14. 'Unwrapping' the voice: Cathy Berberian and John Cage's Aria Francesca Placanica; 15. Radically idiomatic instrumental practice in works by Brian Ferneyhough Anders Førisdal; 16. The ethics of performance practice in complex music after 1945 Tanja Orning.