E-Book, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 127 mm x 203 mm
Reihe: Columbia Themes in Philosophy, Social Criticism, and the Arts
A Phenomenology of Media
E-Book, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 127 mm x 203 mm
Reihe: Columbia Themes in Philosophy, Social Criticism, and the Arts
ISBN: 978-0-231-51849-9
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
Weitere Infos & Material
Translator's Preface: Dead Man Thinking
Introduction
I. Submedial Space
1. The Submedial Subject and the Flux of Signs
2. The Truth of the Medial and the State of Exception
3. Media-Ontological Suspicion and Philosophical Doubt
4. The Phenomenology of Medial Sincerity
5. The Gaze of the Other
6. The Medium Becomes the Message
7. The Case of Exception and the Truth of the Medial
II. The Economy of Suspicion
8. Marcel Mauss: Symbolic Exchange; or, Civilization Under Water
9. Claude Lévi-Strauss: Mana; or, the Floating Signifier
10. Georges Bataille: The Potlatch with the Sun
11. Jacques Derrida: The Lack of Time and Its Specters
12. Jean-François Lyotard: The Roller Coaster of the Sublime
13. The Time of Signs
14. Suspicion Is the Medium
Notes
Index