Buch, Englisch, 267 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 4581 g
Buch, Englisch, 267 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 4581 g
Reihe: Palgrave Studies in the History of Social Movements
ISBN: 978-1-137-32373-6
Verlag: Palgrave MacMillan UK
The book shows how teachers struggled to liberate their country's education system from the legacy of dictatorship, combining a general evaluation of the phenomenon with intimate glances at the people who drove it forward. By vindicating the importance of democratic professionals it illuminates the Spanish transition to democracy from a new angle.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
Abbreviations Introduction 1. Representation Put to the Test: The Teachers Movements and the Creation of the Sindicato de los Trabajadores de la Enseñan za 2. Educational Revolution From Within: The Movements for Pedagogical Renovation 3. Rehearsing for Democracy: Union Agitation in Madrid 4. Liberating the Classroom: Pedagogical Renovation in Madrid 5. Recovery of Civil Society at a Local Level: The Teachers Movements in the Province of Salamanca 6. Back to the Village: Teachers as Agents of an Alternative Culture Conclusion Sources and Bibliography ?